Kezdőlap   Budapest     2020-07-08   Csatlakozz hozzánk facebookon
52 milliárd befektetés után 1,2 milliárdos veszteséget is felhalmozott már Palkovics méregdrága aszfaltcsíkja
Tavaly már biztosan voltak ügyfelei az 52 milliárd forintból épített állami autó-tesztpályának, a ZalaZone-nak. Az első ütemet 2019 májusában adták át, de már 2018 szeptemberében beszámoltak arról az MTI-nek, hogy megjelentek az első külföldi tesztelők. Az állami híradások szerint a külföldi cégek nagyon érdeklődtek a világon egyedülálló magyar létesítmény iránt.

Ezért joggal reménykedhetünk abban, hogy az állami beruházás sok pénzt termel majd. De nem így alakult,

a pálya az egész évben alig 109 millió forint árbevételt ért el.

Ez európai összehasonlításban is nagyon gyenge eredmény, a sokkal kisebb, alig néhány milliárd forintból épült pályák is ennek sokszorosát érték el az elmúlt években.

Lehetne abban bízni, hogy hamarosan felpörög a pálya, de például az alkalmazotti létszám nem erre utal. A tavaly szeptemberben még 112 fős cégnél gyorsan apadt a foglalkoztatottak száma, ma már alig 53 főnek ad munkát a cég. A gazdálkodás fenntarthatatlanságát mutatja, hogy a 109 milliós árbevétel tavaly a bérköltségek ötödét sem fedezte. De az igénybe vett szolgáltatásokért is közel kétszer annyit fizettek, mint a bevétel volt. Fontos kiemelni, hogy a beruházások nem ezen a számviteli soron jelennek meg, ezeknek a költségeknek túlnyomórészt az üzemeltetéshez kellett kapcsolódnia.

A bevétel 82 százaléka a pálya bérbeadásából származott, ez pedig jól mutatja, hogy nagy igény nincsen hozzáadott mérnöki vagy innovációs szolgáltatásokra, hiszen az összes nem pályabérleti szolgáltatásért alig 19 milliót fizettek a megrendelők. Az Autóipari Próbapálya Kft.-nek van egy leányvállalati is, ám az APZ Kutató és Fejlesztő Nonprofit Kft. 2018-ban és 2019-ben sem érte el egyetlen forint árbevételt sem. Alkalmazottai sem igen vannak, 2020. februárjában nőtt a létszám egyről háromra.

A magyar állam az osztrák autóipari nagyágyúnak számító, 2 milliárd euró, tehát közel 750 milliárd forint árbevételű AVL List GmbH-val közösen is létrehozott egy céget tavaly szeptemberben a piaci megrendelők mérnöki és k+f megrendeléseinek kielégítésére. Az AVL-ZalaZONE Próbapálya Kft. még nem adta le 2019-es beszámolóját, de ennek is csak egy alkalmazottja volt egészen idén februárig. Azóta négyen dolgoznak a cégnél, így feltehetően ez sem jutott még jelentős megrendelésekhez.

A ZalaZone bevételét érdemes az állami befektetések összegével összevetni: eddig 51,5 milliárd forint értékben kötöttek szerződéseket a pálya megépítésére. Ha azt szeretnék, hogy 30 év alatt hozza vissza a pálya a befektetett összeget, kamatkiadásoktól eltekintve is legalább évi 1,7 milliárdot kellene visszatermelnie. Ez nem az elvárt árbevétel, hanem a profit, ugyanis az árbevételnek a működést is finanszíroznia kellene.

Európa talán legnagyobb, 23 ezer főt foglakoztató, nem csak egy pályát, hanem komplex autóipari tesztelést, dokumentálást és engedélyeztetést végző cége, a spanyol Applus Services S.A. is csupán 1,6 milliárdos éves profitot ér el, így ez teljesen reménytelen vállalkozás.

Ha még azt is figyelembe vesszük, hogy ideális esetben az ide települő autóipari cégek által létrehozott munkahelyek és új cégek teremtik meg a megtérülést, és a cégnek csak a fenntartást kellene fizetni, akkor is legalább milliárdos árbevételre lenne szükség, amitől szintén nagyon messze van a ZalaZone.

Mindezek alapján

a ZalaZone sosem fogja megtermelni a beleöntött tízmilliárdokat, egy túlméretezett és reménytelenül veszteséges állami beruházásnak tűnik.

A beruházás fontos jellegzetessége, hogy itt nem egy high-tech k+f központról van szó. A megkötött szerződések 96 százaléka Fidesz-közeli építőipari cégeknél landolt. A Duna Aszfalt, a Szabadics Zrt. és a ZÁÉV örülhetett összesen 49,5 milliárd forintnyi megbízásnak. Ezért a pénzért alapvetően utakat és épületeket kellett felhúzni. Elgondolkodtató, hogy egy 2 x 1,5 km-es területen, a 2 km hosszúságú főpálya és ehhez kapcsolódó utak építésre hogy mehet el annyi pénz, mint amiből 20-30 km autópályát is meg lehet építeni. A beruházás így leginkább egy újabb ürességtől kongó stadionnak tűnik, nem az innovációt felvirágoztató zseniális ötletnek.

A szerződéseket még nem fizették ki teljesen, ugyanis csak jövő év végéig fog teljesen kiépülni a pálya, egyelőre a 2. fázis készült el. Kérdés azonban, hogy miért építenek megállás nélkül, ha egyelőre semmilyen érdemi kereslet nem látszik a piacon a ZalaZone iránt. Kerestük a pályát üzemeltető céget is, hogy ők mekkora árbevétellel számolnak, és mennyire elégedettek az elért eredményekkel, de lapzártánkig nem kaptunk választ.

Külön érdekesség, hogy a beruházást Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a külföldi befektetőknek szóló prezentációjában úgy mutatta be, mint a kormány egyik a koronavírusra adott gazdaságélénkítési intézkedése. Pedig ekkor már kormányhatározat volt a fejlesztések folyatásáról, így ebben semmi újdonság nem volt. Mindenesetre nem a levegőbe beszélt, az utolsó, 11,4 milliárdos szerződést a Duna Aszfalttal június 10-én írták alá a 2. fázis kivitelezésére. A 3. fázis még véglegesítés alatt van – a fellelhető elképzelések szerint nem lenne meglepő, ha ez is tízmilliárdos nagyságrendű költségekkel járna.

Forrás: G7
Ez is érdekelhet:
                             
Ezek érdekelték olvasóinkat leginkább
Óriási razzia a magyar vizsgaállomáson - Összehangolt ügyészségi akció
Azt kérdezik a gyerekektől az Erzsébet-táborokban, hogy mekkora házban laknak és hogy van-e a családban autó
Kövér: A magyarok kormányba vetett bizalma erősebb, mint az európai átlag
Beismerte a WHO: A koronavírus levegőben is terjed
Bizonyítékokat találtak nemrégiben arra, hogy a koronavírus a levegőben is terjed - ismerte be kedden az Egészségügyi Világszervezet (WHO), amely ismét figyelmeztetett arra is, hogy a járv...
  
Erős kijelentések hangzottak el Orbántól - szabadságharcosoknak nevezett három vezető...
Erős kijelentések hangzottak el azon az online konferencián, amelyen ígéretük szerint „tabuk nélkül” vitázott Európa jövőjéről Orbán Viktor magyar miniszterelnök, Aleksandar Vucic ...
  
Kezdődik: Ausztria megkettőzi az ellenőrzést a magyar határon
Így tesznek a szlovén határszakaszon is Ausztria megkettőzi az ellenőrzést a keleti határokon, a Szlovéniából és Magyarországról érkezők között kiemelt figyelmet fordítanak majd a Ba...
  
Romokban a nyugdíj az inflációhoz képest - lépésekre van szükség
Akár az 1 százalékot is elérheti a kiegészítés idén novemberben, ha nem változik a tendencia nyár végéig Lapunk hónapról hónapra figyelemmel kíséri a nyugdíjasok inflációjának ala...
  
Azt kérdezik a gyerekektől az Erzsébet-táborokban, hogy mekkora házban laknak és hogy van-e a családban autó
Aggályos tartalmú, érzékeny adatokra rákérdező kérdőívet töltetnek ki az Erzsébet-táborokban a gyerekekkel – írja az Index a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének információi ...
  
Sneider Tamás: Ennél az ítéletnél már csak az lenne enhyébb, ha Kaletának fizetnének
Nemrég érkezett a hír, hogy Kaleta Gábor enyhítésért fellebbezett, miután egyéves börtönbüntetést kapott felfüggesztve, illetve 540 ezer forintot kell megfizetnie. A volt nagykövet adat...
  
Több mint 2,2 milliárdos támogatásban részesülnek a Kárpát-medencében és a diaszpórában élő magyar közösségek
Több mint 2,2 milliárd forintos támogatásban részesülnek a Kárpát-medencében és a diaszpórában élő magyar közösségek, valamint a nemzetpolitikai célokat megvalósító anyaországi t...
  
Rétvári Bence: 1,5 milliárdból újul meg a kismarosi kisvasút
Több mint 1,5 milliárd forintból megújul a kismarosi kisvasút - mondta Rétvári Bence kedden a kismarosi állomáson tartott sajtótájékoztatón. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (E...
  
Egy ember köhögött, 21-en fertőződtek meg egy iskolában
Tizenhat újabb magyar állampolgárnál mutatták ki az új koronavírus-fertőzést kedd reggelre, közülük 12-en Borsod-Abaúj-Zemplén megyeiek. Ennek kapcsán Müller Cecília országos tiszti ...
  
Nacsa Lőrinc: több pénz marad a magyar családoknál, a magyar munkavállalóknál és a magyar vállalkozásoknál is
A Fidesz-KDNP szerint a baloldal most sem volt képes a magyar emberek és vállalkozások javára dönteni, így nem támogatta a jövő évi költségvetést sem, amivel nemet mondott az adócsökke...
  
Kaleta ügyvédje: Védencem mélyen vallásos ember és óriási lelkiismeret-furdalása van - Fellebbeztek az ítélet ellen
Mindent beismert, mégis fellebbezett az ítélet ellen: az ügy másodfokon folytatódik. A HVG a Fővárosi Törvényszéktől megtudta, a múlt heti ítélet ellen Kaleta védője fellebbezett, e...
  
Rendőrségi fogás: még a csomagtartóban is ült egy migráns
Ezúttal egy szlovák sofőr akart jogellenesen öt szír illegális migránst Ausztriába vinni, azonban a rendőrök a bábolnai pihenőhelynél elfogták őket A rendőrök - négy megyére kiterje...
  
Karácsony: A kormány a pénzt a szokásához híven megint a pénzemberekhez önti
A főpolgármester Budapest helyzetéről írt, hogy szerinte milyen nehéz helyzetbe került Budapest. „Sokszor elmondtuk már, a segítségre ott van szükség, ahol a baj van. A járvány okozta...
  
Felkavarta a Gesztesi családot a sírbotrány - Anikó nem kér bocsánatot
Budakalász — Ma dönt a rendőrség a tragikus hirtelenséggel elhunyt Gesztesi Károly (†56) színművész sírjánál történtek kapcsán, hogy lopás vagy sírrongálás miatt indít-e nyomoz...
  
Ezért vették zár alá a Mozaik utcai vizsgaállomást
Kedden összehangolt ügyészségi akció miatt lezárták a Mozaik utcai vizsgaállomást, s most kiderült, mi áll a háttérben Július 7-én reggel rendőrautók érkeztek a budapesti Mozaik utca...
  
Nem áll meg az élelmiszerek drágulása - most jön még csak a neheze
A nyugdíjak reálértéke is csökkent a tavalyihoz képest Három százalék alá csökkent az infláció júniusban: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) most közölt adatai alapján éves alapo...
  
KSH: A nyugdíjasokat nagyobb áremelkedés sújtja, mint a teljes fogyasztói kört
A nyugdíjasokat nagyobb áremelkedés sújtja, mint a teljes fogyasztói kört - ez derül ki a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adataiból. Májusban az általános fogyasztói ár-index 2...
  
A lebukott Kaleta Gábor túl súlyosnak találta a felfüggesztett börtönt és a félmilliós pénzbírságot
Fellebbezett az első fokon kiszabott ítélet ellen Kaleta Gábor, a pedofil képek birtoklása miatt elítélt volt perui nagykövet A 19 ezer pedofil kép birtoklásával lebukott, állomáshelyér...
  
Bakondi: A balkáni útvonalon fokozódik az illegális migránsok mozgása
A balkáni útvonalon fokozódik az illegális migránsok mozgása - hangsúlyozta a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója az M1 aktuális csatorna szerda reggeli műsorában. Bakondi Györ...
  
Kövér: A magyarok kormányba vetett bizalma erősebb, mint az európai átlag
Indokolatlanok a felhatalmazási törvényt ért kritikák, mert az elsők között adta vissza a magyar kormány a felhatalmazást a parlamentnek - mondta Kövér László, az Országgyűlés elnöke...
  
Lecserélik az üzemanyagokat a magyar kúthálózaton
Az OMV közleménye szerint a cég megnövelt adalékanyag-tartalmú MaxxMotion üzemanyagokat vezet be magyarországi kútjain A benzin és a gázolaj esetében is tíz százalékkal növelték az ad...
  
Lecserélik az üzemanyagokat a magyar kúthálózaton
Az OMV közleménye szerint a cég megnövelt adalékanyag-tartalmú MaxxMotion üzemanyagokat vezet be magyarországi kútjain A benzin és a gázolaj esetében is tíz százalékkal növelték az ad...
  
A rendőrök is kimentek Gesztesi Károly sírjához
Nem telt el még annyi idő Gesztesi Károly temetése óta, hogy biztonsággal síremléket lehetne emelni nyughelye fölé Sírhelyének állapota azonban nem tetszett mindenkinek Molnár Anikó és...
  
Orbán Viktor szűkít: budapestiek nem is pályázhatnak állami támogatásra
Hatalmas pénzosztásba kezdett az Orbán-kormány a turizmusban Mindenki kaphat pénzt, de azért akad egy apró kivétel: budapestieknek nem jár semmi Bár a koronavírus-járvány miatt főleg a b...
  
Arra kérik a gyerekeket az Erzsébet-táborokban, hogy osztályozzák a szüleiket
Aggályos tartalmú, érzékeny adatokra rákérdező kérdőívet töltetnek ki az Erzsébet-táborokban a gyerekekkel – írta nemrég a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) A PDSZ ált...
  
180 millió forintért gondozhatják a gyepet a Puskás Arénában
A közbeszerzési dokumentumok szerint 720 millió forintot szánnak a következő évben a Puskás Ferenc Aréna fenntartására, írja a G7 A stadion fenntartási munkáira két közbeszerzést írt...
  
Ukrajna bajban: lángol az erdő négyen meghaltak
4 ember meghalt, 9-et kórházba szállítottak, és 110 ház megsemmisült kedden Kelet-Ukrajnában erdőtűz miatt – írja a Reuters A Luhanszk régióban pusztító tűz 80 nyaralót (dácsát) ...
  
Hivatalos: Orbán kifizeti a gyöngyöspatai romák 100 millió forintos kártérítését
Az önkormányzatot csődbe vinné a megítélt összeg Az iskolaperben megítélt 100 millió forintot az önkormányzat nem tudja kifizetni, hiszen csődbe menne Igazságtalan döntés született, d...
  
Kivonult a hatóság: fertőzöttek voltak egy sátoraljaújhelyi táborban
A helyszínre kivonult az ÁNTSZ, a szoros kontaktokat tesztelték – tudta meg a hvghu Míg olvasónk aktív fertőzöttekről, a tábor egyik vezetője "gyanús esetekről" beszélt, akiket elkül...
  
Öt év nyomozás kellett a kamupártok ügyében - milliárdos a kár
Milliárdos kárt okozhattak a bizniszpártok az államnak, mégis több parlamenti választás telt el úgy, hogy többségük büntetlenül szerezhette meg a költségvetési támogatásokat Most az...
  
THE HUNGARIAN TIMES Impresszum / Sütik
52 milliárd befektetés után 1,2 milliárdos veszteséget is felhalmozott már Palkovics méregdrága aszfaltcsíkja
Tavaly már biztosan voltak ügyfelei az 52 milliárd forintból épített állami autó-tesztpályának, a ZalaZone-nak. Az első ütemet 2019 májusában adták át, de már 2018 szeptemberében beszámoltak arról az MTI-nek, hogy megjelentek az első külföldi tesztelők. Az állami híradások szerint a külföldi cégek nagyon érdeklődtek a világon egyedülálló magyar létesítmény iránt.

Ezért joggal reménykedhetünk abban, hogy az állami beruházás sok pénzt termel majd. De nem így alakult,

a pálya az egész évben alig 109 millió forint árbevételt ért el.

Ez európai összehasonlításban is nagyon gyenge eredmény, a sokkal kisebb, alig néhány milliárd forintból épült pályák is ennek sokszorosát érték el az elmúlt években.

Lehetne abban bízni, hogy hamarosan felpörög a pálya, de például az alkalmazotti létszám nem erre utal. A tavaly szeptemberben még 112 fős cégnél gyorsan apadt a foglalkoztatottak száma, ma már alig 53 főnek ad munkát a cég. A gazdálkodás fenntarthatatlanságát mutatja, hogy a 109 milliós árbevétel tavaly a bérköltségek ötödét sem fedezte. De az igénybe vett szolgáltatásokért is közel kétszer annyit fizettek, mint a bevétel volt. Fontos kiemelni, hogy a beruházások nem ezen a számviteli soron jelennek meg, ezeknek a költségeknek túlnyomórészt az üzemeltetéshez kellett kapcsolódnia.

A bevétel 82 százaléka a pálya bérbeadásából származott, ez pedig jól mutatja, hogy nagy igény nincsen hozzáadott mérnöki vagy innovációs szolgáltatásokra, hiszen az összes nem pályabérleti szolgáltatásért alig 19 milliót fizettek a megrendelők. Az Autóipari Próbapálya Kft.-nek van egy leányvállalati is, ám az APZ Kutató és Fejlesztő Nonprofit Kft. 2018-ban és 2019-ben sem érte el egyetlen forint árbevételt sem. Alkalmazottai sem igen vannak, 2020. februárjában nőtt a létszám egyről háromra.

A magyar állam az osztrák autóipari nagyágyúnak számító, 2 milliárd euró, tehát közel 750 milliárd forint árbevételű AVL List GmbH-val közösen is létrehozott egy céget tavaly szeptemberben a piaci megrendelők mérnöki és k+f megrendeléseinek kielégítésére. Az AVL-ZalaZONE Próbapálya Kft. még nem adta le 2019-es beszámolóját, de ennek is csak egy alkalmazottja volt egészen idén februárig. Azóta négyen dolgoznak a cégnél, így feltehetően ez sem jutott még jelentős megrendelésekhez.

A ZalaZone bevételét érdemes az állami befektetések összegével összevetni: eddig 51,5 milliárd forint értékben kötöttek szerződéseket a pálya megépítésére. Ha azt szeretnék, hogy 30 év alatt hozza vissza a pálya a befektetett összeget, kamatkiadásoktól eltekintve is legalább évi 1,7 milliárdot kellene visszatermelnie. Ez nem az elvárt árbevétel, hanem a profit, ugyanis az árbevételnek a működést is finanszíroznia kellene.

Európa talán legnagyobb, 23 ezer főt foglakoztató, nem csak egy pályát, hanem komplex autóipari tesztelést, dokumentálást és engedélyeztetést végző cége, a spanyol Applus Services S.A. is csupán 1,6 milliárdos éves profitot ér el, így ez teljesen reménytelen vállalkozás.

Ha még azt is figyelembe vesszük, hogy ideális esetben az ide települő autóipari cégek által létrehozott munkahelyek és új cégek teremtik meg a megtérülést, és a cégnek csak a fenntartást kellene fizetni, akkor is legalább milliárdos árbevételre lenne szükség, amitől szintén nagyon messze van a ZalaZone.

Mindezek alapján

a ZalaZone sosem fogja megtermelni a beleöntött tízmilliárdokat, egy túlméretezett és reménytelenül veszteséges állami beruházásnak tűnik.

A beruházás fontos jellegzetessége, hogy itt nem egy high-tech k+f központról van szó. A megkötött szerződések 96 százaléka Fidesz-közeli építőipari cégeknél landolt. A Duna Aszfalt, a Szabadics Zrt. és a ZÁÉV örülhetett összesen 49,5 milliárd forintnyi megbízásnak. Ezért a pénzért alapvetően utakat és épületeket kellett felhúzni. Elgondolkodtató, hogy egy 2 x 1,5 km-es területen, a 2 km hosszúságú főpálya és ehhez kapcsolódó utak építésre hogy mehet el annyi pénz, mint amiből 20-30 km autópályát is meg lehet építeni. A beruházás így leginkább egy újabb ürességtől kongó stadionnak tűnik, nem az innovációt felvirágoztató zseniális ötletnek.

A szerződéseket még nem fizették ki teljesen, ugyanis csak jövő év végéig fog teljesen kiépülni a pálya, egyelőre a 2. fázis készült el. Kérdés azonban, hogy miért építenek megállás nélkül, ha egyelőre semmilyen érdemi kereslet nem látszik a piacon a ZalaZone iránt. Kerestük a pályát üzemeltető céget is, hogy ők mekkora árbevétellel számolnak, és mennyire elégedettek az elért eredményekkel, de lapzártánkig nem kaptunk választ.

Külön érdekesség, hogy a beruházást Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a külföldi befektetőknek szóló prezentációjában úgy mutatta be, mint a kormány egyik a koronavírusra adott gazdaságélénkítési intézkedése. Pedig ekkor már kormányhatározat volt a fejlesztések folyatásáról, így ebben semmi újdonság nem volt. Mindenesetre nem a levegőbe beszélt, az utolsó, 11,4 milliárdos szerződést a Duna Aszfalttal június 10-én írták alá a 2. fázis kivitelezésére. A 3. fázis még véglegesítés alatt van – a fellelhető elképzelések szerint nem lenne meglepő, ha ez is tízmilliárdos nagyságrendű költségekkel járna.

Forrás: G7
Óriási razzia a magyar vizsgaállomáson - Összehangolt ügyészségi akció
Azt kérdezik a gyerekektől az Erzsébet-táborokban, hogy mekkora házban laknak és hogy van-e a családban autó
Kövér: A magyarok kormányba vetett bizalma erősebb, mint az európai átlag
Milliárdokat önt a vidéki turizmusba a kormány, de a budapesti szálláshelyeket egy fillérrel sem támogatja
Beismerte a WHO: A koronavírus levegőben is terjed
Erős kijelentések hangzottak el Orbántól - szabadságharcosoknak nevezett három vezető...
Kezdődik: Ausztria megkettőzi az ellenőrzést a magyar határon
Romokban a nyugdíj az inflációhoz képest - lépésekre van szükség
Azt kérdezik a gyerekektől az Erzsébet-táborokban, hogy mekkora házban laknak és hogy van-e a családban autó
Sneider Tamás: Ennél az ítéletnél már csak az lenne enhyébb, ha Kaletának fizetnének
Több mint 2,2 milliárdos támogatásban részesülnek a Kárpát-medencében és a diaszpórában élő magyar közösségek
Rétvári Bence: 1,5 milliárdból újul meg a kismarosi kisvasút
Egy ember köhögött, 21-en fertőződtek meg egy iskolában
Nacsa Lőrinc: több pénz marad a magyar családoknál, a magyar munkavállalóknál és a magyar vállalkozásoknál is
Kaleta ügyvédje: Védencem mélyen vallásos ember és óriási lelkiismeret-furdalása van - Fellebbeztek az ítélet ellen
Rendőrségi fogás: még a csomagtartóban is ült egy migráns
Karácsony: A kormány a pénzt a szokásához híven megint a pénzemberekhez önti
Felkavarta a Gesztesi családot a sírbotrány - Anikó nem kér bocsánatot
Ezért vették zár alá a Mozaik utcai vizsgaállomást
Nem áll meg az élelmiszerek drágulása - most jön még csak a neheze
KSH: A nyugdíjasokat nagyobb áremelkedés sújtja, mint a teljes fogyasztói kört
A lebukott Kaleta Gábor túl súlyosnak találta a felfüggesztett börtönt és a félmilliós pénzbírságot
Bakondi: A balkáni útvonalon fokozódik az illegális migránsok mozgása
Kövér: A magyarok kormányba vetett bizalma erősebb, mint az európai átlag
Lecserélik az üzemanyagokat a magyar kúthálózaton
Lecserélik az üzemanyagokat a magyar kúthálózaton
A rendőrök is kimentek Gesztesi Károly sírjához
Orbán Viktor szűkít: budapestiek nem is pályázhatnak állami támogatásra
Arra kérik a gyerekeket az Erzsébet-táborokban, hogy osztályozzák a szüleiket
180 millió forintért gondozhatják a gyepet a Puskás Arénában
Ukrajna bajban: lángol az erdő négyen meghaltak
Hivatalos: Orbán kifizeti a gyöngyöspatai romák 100 millió forintos kártérítését
Kivonult a hatóság: fertőzöttek voltak egy sátoraljaújhelyi táborban
Öt év nyomozás kellett a kamupártok ügyében - milliárdos a kár
Aggályos tartalmú kérdőíveket kellett kitölteniük a gyerekeknek az Erzsébet-táborokban
Önti a milliárdokat a kormány a turizmusba - Budapest persze nem kap
Kaleta Gábor fellebbezett - ez lehet az év legnagyobb magyar botránya
Szerbia: a hétvégén újra kijárási tilalom lesz
Trump nem blöffölt: megkezdték a kilépést az Egészségügyi Világszervezetből
Vannak akik nem úszták meg olyan olcsón, mint Kaleta Gábor
Havi 1,7 millióra emelték Kásler Miklós fizetését 2018-ban
Fideszesek akik két éve meg se mukkant a Parlamentben
Elővásárlási jogot szerezne a kormány a felszámolt cégekre
Csőtörés Budapesten, ezt leszámítva minden fa....
1,5 milliárd forintból megújul Magyarország kedvenc kisvasútja
Vége: leállították a Lánchíd felújítására indított gyűjtést