![]() |
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. szeptemberben közölte a személygépjármű-flotta beszerzésére vonatkozó közbeszerzési eljárás eredményét, amelyen a Mészáros M1 Kft. nyerte meg a tendert 1,4 milliárd forintos ajánlattal. Az Átlátszó részletesen elemezte a pályázatot, és különösen kiemelte azokat a tényezőket, amelyek a nyertes kiválasztásához vezettek.
A közútkezelő kiírása során a lap újságírói észrevették, hogy az időbeli vállalások pontozásánál egy torzított rendszert alkalmaztak. Ebben a rendszerben a rövidebb szállítási határidőknek aránytalanul magas pontszámokat adtak, míg a hosszabb határidők esetén lényegesen alacsonyabb pontokat. Ez az eljárás ellentétes volt a Miniszterelnökség közbeszerzési útmutatójával, amely azt javasolja, hogy az idővel kapcsolatos pontszámokat arányosan kell kiosztani.
Az Átlátszó szerint a pontozási rendszer elbújt a dokumentumok között, és nem volt elérhető a hirdetményben vagy a kiegészítő dokumentációban. Mivel a pontozás nem volt átlátható, az állami társaság "elbújtatta" azt, és így a tendert ellenőrzés nélkül el lehetett fogadni.
Az Átlátszó megkereste az állami közútkezelőt a pontozási módszer és a Porsche kizárása kapcsán, de válaszul arra hivatkoztak, hogy a lap közérdekű adatigénylést kell benyújtania az információkért.
Iratkozz fel és elküldjük neked a legnagyobb vitát kiváltó cikkeinket:
Feljelentés Gulyás Gergely ellen: újabb részletek, információkEzekre kerestek rá olvasóink a leggyakrabban, kattints valamelyik címkére!
Ha hibát találtál, vagy megosztanád a véleményedet, kérjük, jelezd az alábbi e-mail címen: e-mail cím megjelenítése . Köszönjük az észrevételeidet!