MAGYARORSZÁG
május 09. péntek
Leggyakoribb keresések: Magyar Péter Tisza Párt Orbán Viktor Fidesz Választások Kampány Bulvár Tóth Gabi Nagy Feró
Menüpontok: Impresszum Sütik
← Friss hírekért ugorj a főoldalra

Érdekes fejlemények: Nem tudni, hogyan kapta meg az engedélyét a halálos esztergomi ralibalesetben érintett sofőr

Feltöltve: 2024-03-28



Tesztelők a Ralipályán: Kérdéses Biztonság és Engedélyek

Az autósportban mindig is fontos kérdés volt a versenyzők és nézők biztonsága. Azonban egy friss esemény rávilágított arra, hogy a tesztelők szerepe és engedélyezése is vitatható lehet ebben a kérdésben. Egy hétvégi tragédia során egy Skoda Fabiát egy olyan sofőr vezetett, akinek nem volt megfelelő engedélye a versenyen való részvételhez.

Az esztergomi futamon történt balesetben egy kereskedelmi céggel foglalkozó vállalkozó, ifj. Tóth János volt a sofőr, akinek nem volt megfelelő engedélye arra, hogy ilyen erős autóval vegyen részt a versenyen. Tóth nem versenyzőként, hanem tesztelőként indult a versenyen, ami azt jelenti, hogy olyan autót vezetett, amely magasabb teljesítményre volt tervezve, mint amire a pálya ki volt alakítva. Ahhoz, hogy tesztelőként részt lehessen venni a versenyen, speciális A-licencre van szükség, amelynek megszerzéséhez korábban gyengébb autóval kellett volna versenyeznie az illetőnek. Azonban ifj. Tóth esetében nincsenek nyilvántartott versenyeredmények, amelyek alapján megkaphatta volna ezt az engedélyt.

A raliversenyek során általában a pilótákat nem hibáztatják a balesetekért, mivel a pályán úgy haladnak, hogy a nézők biztonsága mindig elsődleges szempont legyen. Azonban a tesztelők esetében ez a kérdés már nem ennyire egyértelmű. Bár az idei versenyszabályzat nem tesz említést a tesztvezetés fogalmáról, az esztergomi rali versenykiírásában mégis szerepelt a tesztlehetőség, azonban ehhez megfelelő licenc szükséges lett volna.

Az eset különösen aggasztóvá válik, amikor kiderül, hogy az autószervizelését ugyanaz a cég végezte, amely mind ifj. Tóth, mind pedig az autósport-szövetség raliszakág-vezetője, Hoffer Zsolt autóján dolgozott. Hoffer Zsolt kétszer is végigment a tragédia előtt a kérdéses szakaszon egy másik Skoda Fabiával, szintén tesztelőként. Mindkét alkalommal szembesülnie kellett a veszélyes helyzetben álló tömeggel.

Ez az eset aláhúzza annak fontosságát, hogy a versenypályákon mindenki számára egyértelmű szabályok és előírások legyenek érvényben. A versenyzők és tesztelők engedélyezése és képzettsége kiemelt figyelmet és gondos ellenőrzést igényel. Az eset megmutatja, hogy a biztonsági előírások betartása és az engedélyek szigorú ellenőrzése elengedhetetlen az autósportban, hogy megelőzhetők legyenek az ilyen tragédiák.






Iratkozz fel és elküldjük neked a legnagyobb vitát kiváltó cikkeinket: 

Feljelentés Gulyás Gergely ellen: újabb részletek, információk

Döbbenetes: Megszólalt Vogel Evelin: Én nem akartam, hogy ez legyen.....

Az eddigi legerősebb írással mentek neki Magyar Péternek - "Megáll az ész! Péter, hát van neked bőr a képeden?"



Ezekre kerestek rá olvasóink a leggyakrabban, kattints valamelyik címkére! 

                          


Top 1 keresett szó: Magyar Péter / Ugrás az összes Magyar Péter hírhez /
Top 2 keresett szó: Orbán Viktor / Ugrás az összes Orbán Viktor hírhez /
Top 3 keresett szó: Bulvár / Ugrás az összes Bulvár hírhez /
Hírek időrendben
Menüpontok::
Impresszum
Sütik
THE HUNGARIAN TIMES
május 09. péntek
2019-2025 - © Minden jog fenntartva