MAGYARORSZÁG
január 07. kedd
Leggyakoribb keresések: Magyar Péter Tisza Párt Orbán Viktor Fidesz Választások Kampány Bulvár Tóth Gabi Nagy Feró
Menüpontok: Impresszum Sütik
← Friss hírekért ugorj a főoldalra

Még egy hajó sem kötött ki a trieszti magyar kikötőben, mégis nyeli a közpénzt

Feltöltve: 2024-12-19



Magyar Kikötő Triesztben: Nagy Remények, Kevés Fejlődés

Trieszt, az Adriai-tenger ékköve, híres kikötőváros Olaszország északi részén, Szlovénia határán. Hosszú történelme során fontos stratégiai és kereskedelmi szerepet töltött be, de az utóbbi évtizedekben inkább a lemaradás és elhagyatottság jellemzi. 2019-ben Magyarország ambiciózus terveket jelentett be: területet és kikötői üzemeltetési jogot vásárolt Triesztben, célozva a magyar export folyamatainak fokozására. Azonban azóta sem történt előrelépés a tervezett fejlesztésekkel, és a projekt jelentős közpénzveszteséget okoz.

Szijjártó Péter külügyminiszter 2019-ben jelentette be a terveket, amelyek szerint Magyarország mintegy 31 millió euróért vásárolt területet és koncessziós jogokat Trieszt kikötőjében. A terület korábban olajfinomítónak adott otthont, ami környezeti kihívásokat is felvetett, amiket a kormánynak először kellett volna megoldania. Az adásvétel 2020 végén zárult le, azonban azóta sem történt jelentős fejlesztés a területen.

A tervezett kikötői infrastruktúra és logisztikai központ helyett jelenleg egy állami vállalat, az Adria Port Zrt. üzemel ott, amely jelentős veszteséget termel évről évre. A cég működési költségei messze meghaladják az eddigi bevételeit, amelyek leginkább csak irodabérlési díjakból származnak. A cég székhelye Budapesten van, de Triesztben is rendelkezik irodával, amit szintén állami pénzből tartanak fenn.

A fejlesztések elmaradása mellett az Adria Port Zrt. számos külső tanácsadóval is együttműködik, akik között szerepelnek magas profilú nemzetközi cégek is. Ezek a tanácsadói szerződések tovább növelik a projekt költségeit, miközben a kikötői fejlesztések még nem kezdődtek el.

Az utolsó hírek szerint a trieszti hatóságok jóváhagyták a magyar állam tulajdonában lévő terminál műszaki és gazdasági megvalósíthatósági terveit, így a közeljövőben dőlhet el, hogy melyik cég vállalhatja majd el a fizikai kivitelezési munkálatokat. Azonban a projekt megvalósítása továbbra is kérdéses, különösen a pénzügyi és környezetvédelmi kihívások miatt.

Összegzésül, bár Trieszt magyar kikötője sokak számára ígéretes lehetőségnek tűnt, eddig nem sikerült megvalósítani a tervezett fejlesztéseket. A projekt további sorsa és annak pénzügyi fenntarthatósága kérdéses marad, miközben az Adria Port Zrt. folytatja tevékenységét, és a magyar adófizetők pénzéből fenntartja a trieszti jelenlétét.






Iratkozz fel és elküldjük neked a legnagyobb vitát kiváltó cikkeinket: 

Feljelentés Gulyás Gergely ellen: újabb részletek, információk

Döbbenetes: Megszólalt Vogel Evelin: Én nem akartam, hogy ez legyen.....

Az eddigi legerősebb írással mentek neki Magyar Péternek - "Megáll az ész! Péter, hát van neked bőr a képeden?"



Ezekre kerestek rá olvasóink a leggyakrabban, kattints valamelyik címkére! 

                          


Top 1 keresett szó: Magyar Péter / Ugrás az összes Magyar Péter hírhez /
Top 2 keresett szó: Orbán Viktor / Ugrás az összes Orbán Viktor hírhez /
Top 3 keresett szó: Bulvár / Ugrás az összes Bulvár hírhez /
Hírek időrendben
Menüpontok::
Impresszum
Sütik
THE HUNGARIAN TIMES
január 07. kedd
2019-2025 - © Minden jog fenntartva