Budapest — A világ egyik legjobban fizetett labdarúgója a portugál Cristiano Ronaldo. Meglepő, de a Manchester United sztárja mégis több pénzt keres a közösségi médiában megjelentetett posztjaival, mint a focipályán. Az Instagramon 350 millió követővel rendelkező Ronaldo egyetlen szponzorált képért 385 millió forintnak megfelelő összeget kap. A Blikk annak próbált utánajárni, hogy a legtöbb közösségi médiás rajongóval rendelkező hazai sztárok vajon mennyiért posztolnak egy-egy szponzorált képet.
Az Instagram már itthon sem csak arról szól, hogy a sportolók képek formájában megosztják életük legszebb pillanatait. A népszerű magyar sztárok bejegyzései között több reklámposztot is találhatunk. Noha a hazai sportolók közösségi médiás bevételei nem vetekedhetnek a Ronaldo által kapottakkal, egy-egy posztért így is több százezer forintot kérhetnek el.
– Az, hogy mennyit ér egy hirdetési kampány az Instagramon, leginkább a követésszám határozza meg, illetve hogy mennyi embert ér el a sportoló bejegyzése. Emellett az is fontos, hogy a két fél miben állapodik meg. Mi nem hiszünk abban, hogy érdemes csak egy posztra vagy sztorira szerződni, a több bejegyzésből álló kampányok sikeresebbek – magyarázta az egyik hazai marketingcég vezetője lapunknak. – Ha több poszt születik ugyanarról a termékről, a sportoló neve sokkal inkább eggyé válik vele. A háromszoros olimpiai bajnok, Hosszú Katinka jó példa rá, hiszen sikeres úszó és hiteles ember. Egy bejegyzésért akár félmillió forintot is elkérhet.
Szabados Gábor sportközgazdász szerint az Instagram-hirdetések kevéssé zavarják a felhasználókat.
– Ezek a bejegyzések azért lehetnek sikeresek, mert nem annyira direktek, mint például az internetes portálokon feltűnő bannerek. A közösségi oldalakat egyébként is nézik az emberek, a felhasználók könnyebben elfogadják, hogy fizetett tartalommal találkoznak egy általuk kedvelt sportoló, például Hosszú Katinka oldalán. A vele reklámozott terméket hitelesnek ítélik meg, hiszen például az esetében egy olyan klasszisról beszélünk, aki mindent megnyert a karrierje során. Neki elhiszik, hogy az általa hirdetett márka jó – fogalmazott Szabados, aki szerint idővel tovább növekedhet a reklámbejegyzések értéke. – Az Instagramnak – mint hirdetési felületnek – van jövője, hiszen a népszerűsége töretlen. Ennek megfelelően az influenszerek és a sportolók a követésszám gyarapításával a bejegyzések értékét is növelhetik.
A legnépszerűbb magyar sportolók
1. Dzsudzsák Balázs (labdarúgás) 1 005 289 követő
2. Tóth Attila (fitnesz) 492 751 követő
3. Hosszú Katinka (úszás) 413 588
4. Kabát Péter (labdarúgás) 399 771
5. Zozo Kempf (BMX) 362 380
6. Rubint Réka (fitnesz) 361 000
7. Szoboszlai Dominik (labdarúgás) 293 000
8. Balogh Robin (fitnesz) 285 249
9. Tápai Szabina (kézilabda) 242 299
10. Kiss Virág (fitnesz) 238 147
Ennyit ér a sztárok bejegyzése
1. Cristiano Ronaldo (labdarúgás) 385 millió forint
2. Lionel Messi (labdarúgás) 270 millió forint
3. Neymar (labdarúgás) 217 millió forint
4. LeBron James (kosárlabda) 117 millió forint
5. David Beckham (labdarúgás) 97 millió forint
6. James Rodríguez (labdarúgás) 70 millió forint
7. Kylian Mbappé (labdarúgás) 69 millió forint
8. Zlatan Ibrahimovic (labdarúgás) 67 millió forint
9. Marcelo (labdarúgás) 66 millió forint
10. Gareth Bale (labdarúgás) 65 millió forint
Iratkozz fel és elküldjük neked a legnagyobb vitát kiváltó cikkeinket:
Feljelentés Gulyás Gergely ellen: újabb részletek, információkHa hibát találtál, vagy megosztanád a véleményedet, kérjük, jelezd az alábbi e-mail címen: e-mail cím megjelenítése . Köszönjük az észrevételeidet!
Gyermekvédelemmel foglalkozás kifogyott, hajlandóság meg nem is volt...
TovábbAz év kritikája is elhangzott
TovábbMozgalmas időszak jön az biztos...
TovábbHúsz éve vagyok a könnyűzenei szakmában. Rengeteg koncertet adtam, díjakat nyertem...
TovábbAz énekesnő reagált a vádakra
TovábbSzámára ez most a szovjet időket idézi
TovábbMindenki várja a reakciót
TovábbÉrdekes lenne ha minden egyes mérőberendezést vizsgálat alá helyeznének...
TovábbEgymásnak feszülnek a vélemények
Tovább