Magyarország 2024: Három hétig nem volt melegvíz, az ápolóknak vízforralót kellett használni fürdetéshez
Hihetetlen és megrázó események derültek ki a Komárom-Esztergom Vármegyei Szent Borbála Kórház pszichiátriai osztályán. A kórházban mintegy három héten át nem volt meleg víz, amely alapvető szükséglet a betegek ellátásához. Az ápolóknak rendkívüli körülmények között kellett dolgozniuk, és vízforralókat használtak a betegágyak melletti lavórba öntött meleg vízhez, hogy a betegeket el tudják látni a legszükségesebb tisztálkodási feladatokkal.
- A kórház pszichiátriai osztályán október 19-től kezdődően nem volt meleg víz, és az ápolók a vízforralók segítségével próbálták megoldani a problémát.
- A vízforralókat teakészítéshez használták, literes mennyiségekben melegítették a vizet, amit a csapból hozzáadott hideg vízzel öntöttek a lavórba, így végezve el a betegek tisztálkodását.
- Ez a helyzet a betegeket és az ápolókat is megviselte, hiszen egy ilyen környezetben rendkívül megalázó és feszültségekkel teli élményben volt részük.
Mi történt a javításokkal?
A Válasz Online híre szerint a kórház vezetése és az érintett hatóságok közötti kommunikáció is lassúnak és hiányosnak bizonyult. A kórházi osztály november 6-án jelezte a problémát a fenntartó Belügyminisztériumnak, amely továbbította a kérdéseket az Országos Kórházi Főigazgatósághoz (OKFŐ), majd a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatósághoz (KEF) is. Az újságírók válaszokat nem kaptak, miközben a kórház folyamatosan igyekezett a problémát orvosolni. - derült ki a blikk cikkéből
- Október 30-án érkezett bejelentés a KEF-hez, amely szerint a melegvíz-ellátás akadozott a kórház két épületében és a nővérszállón.
- A B+F Referencia Zrt. végül megállapította, hogy gépészeti hiba áll a háttérben, amelyet az alkatrészek beszerzése után november 8-ára sikerült kijavítaniuk.
- A kórház hivatalos levelet is küldött a KEF-nek, amelyben arról tájékoztatták őket, hogy a hibát haladéktalanul jelezték, azonban a lap információi szerint már október 17-től akadozott a vízellátás.
Miért csúszott a javítás?
A Válasz Online elemzése szerint az, hogy a bejelentés a KEF felé 11 napos csúszással történt, nehezen magyarázható. Az ECOSTAT rendszer létezik, amely a hibák belső bejelentésére szolgál, de nem azonos a KEF által használt rendszerrel. Lehet, hogy ezen keresztül történt a bejelentés, így elképzelhető, hogy volt némi csúszás, de az is kérdéses, hogy miért nem reagáltak gyorsabban a hatóságok.
Ez az eset még több kérdést vet fel a kórházi rendszerek karbantartásának és üzemeltetésének hatékonyságával kapcsolatban. A történtek alapján egyértelmű, hogy egy ilyen helyzet súlyos hatással lehet a betegek ellátására és a dolgozók munkakörülményeire, ezért az ilyen problémák gyorsabb és hatékonyabb megoldására van szükség a jövőben.
nyitókép illusztráció forrás google/blikk |